Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

O A.Badiou ως θεολόγος.Μέρος δεύτερο

Εδώ η πρώτη ανάρτηση και τα σχόλια στο LLS

Ο Alain Badiou συμμετείχε ενεργητικά στο θεολογικό συνέδριο "Άγιος Παύλος μεταξύ των φιλοσόφων," Syracuse University, Απρίλιος 2005. Στην διάρκεια του συνεδρίου έδωσε την ακόλουθη συνέντευξη στο περιοδικό Journal of Philosophy & Scripture (JPS)


JPS:


Ο Jacques Derrida, παρά τον δεδηλωμένο αθεϊσμό του έχει, προσελκύσει , κατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 ετών  την μεγάλη προσοχή από θεολόγους στοχαστές που έχουν υιοθετήσει πολλές από τις θέσεις του, ωσάν να είναι ρητώς θεϊστικές. 
Όταν εσύ συμμετέχεις σε συνέδρια όπως αυτό "Άγιος  Παύλος  μεταξύ  των  φιλοσόφων "  Syracuse  University , Απρίλιος 2005 , δεν αισθάνεσαι  νευρικός για μια ανάλογη θρησκευτική διαχείριση της εργασία σου, δηλαδή για μια υιοθεσία που δεν παίρνει στα σοβαρά την απαραίτητη αναγκαιότητα του δικού σου αθεϊσμού ;

AB:

Δεν νιώθω νευρικός, αλλά η θρησκευτική διαχείριση της εργασίας μου υπάρχει. Υπάρχει, ωστόσο, για προφανείς λόγους . Δεν είναι μόνο το αποτέλεσμα της αναφοράς μου στον Παύλο. Υπάρχει γιατί όταν το έργο σου αφορά την σχέση ανάμεσα στην Αλήθεια και το Συμβάν τότε αναγκαστικά εκτίθεσαι στην θεολογική ερμηνεία..Δεν μπορείς να το αποφύγεις. Είσαι εκτεθειμένος γιατί δεν περιορίζεσαι πλέον στο αυστηρό εμπειρικό ή οντολογικό πεδίο.

Δεν μπορείτε να ανάγετε την Αλήθεια σε μια γραμματική ορθότητα ή σε μια συσχέτιση
μεταξύ των γλωσσών και των γεγονότων. Θα πρέπει να αντιλήφθητε ότι υπάρχει κάτι στην γέννηση της Αληθείας που υπερβαίνει τα αυστηρά τις δυνατότητες του ανθρώπινου μυαλού. Υπάρχει
κάτι στην πραγματικότητα που είναι πέρα από τις άμεσες ικανότητες μας. Σε μια νέα αλήθεια υπάρχει κάτι που είναι πέρα από τις καθιερωμένες διαφορές μεταξύ των γλωσσών και των γεγονότων. Αυτό είναι ό, τι το παράδειγμα του Galileo καταδεικνύει εμάς. Έτσι, υπάρχει πάντα κάποιος με θρησκευτικές πεποιθήσεις που λέει, «Ενδιαφέρομαι για το έργο σας, λόγω της συσχέτισης σας με κάτι σαν ριζοσπαστικό συμβάν μία νέα ζωή, με αλήθεια. "

Και γι 'αυτό πρέπει να ασχοληθώ με αυτό το είδος της θρησκευτικής διαχείρισης της δουλειάς μου και έχω να προτείνω την αφαίρεση του έργου μου από την διαχείριση αυτή.

Αλλά δέχομαι τη συζήτηση.

Δέχομαι την συζήτηση, επειδή πιστεύω ότι στον σημερινό κόσμο το μεγάλο και βασικό πρόβλημα δεν είναι η μεταξύ ενός θρησκευτικού και μη θρησκευτικού τρόπου Σίγουρα, είναι, τελικά, πολύ
σημαντική διάκριση , αλλά δεν είναι το κύριο πρόβλημα. Γνωρίζουμε ότι σήμερα υπάρχει
μια θρησκευτική πεποίθηση ότι παίρνει το δρόμο της θυσίας, θρησκευτική πεποίθηση στο δρόμο της απόλαυσης, και θρησκευτική πεποίθηση σε ένα τρίτο δρόμο. Έτσι μπορούμε να δούμε ότι η διάκριση μεταξύ των θρησκευτικών και μη θρησκευτικών πεποιθήσεων δεν καθορίζει το τοπολογία του κόσμου μας. Δεν είμαστε στην ίδια θέση με τους προηγούμενους αιώνες. Σήμερα, η θρησκευτική πεποίθηση είναι σημαντική, αλλά δεν είναι το κεντρικό πρόβλημα. Ο κόσμος δεν μπορεί να ταξινομηθούν σε θρησκευτικό και μη-θρησκευτικό. Έτσι η συζήτηση είναι, για μένα, μια θετική συζήτηση.

Συνδέσεις
Ολόκληρη η συνέντευξη του A Badiou
LLS :Αριστερά και Θεολογία Μέρος Τρίτο
LLS :Αριστερά και Θεολογία Μέρος Δεύτερο
LLS :Αριστερά και Θεολογία Μέρος Πρώτο

ΥΣ

Γράψαμε και σε προηγούμενες αναρτήσεις ότι η σχέση Αριστεράς Θεολογίας ,δεν εντάσσεται σε καμμία διαστροφική αναζήτηση της υλιστικής αριστεράς ,σε κάποια μεταφυσική ή  λατρεία. Η διερεύνσηση του θέματος, που και σε  δική μας έκπληξη είναι τεράστιο, γίνεται για να καταδείξει το πραγματικό ερευνητικό αδόγματιστο και πολυπρισματικό τρόπο που στοχάζεται η πιο σύγχρονη και ριζοσπαστική αριστερά.Ακόμη γίνεται γιατί προκύπτει πως η αριστερή διερεύνηση δεν είναι μηχανιστική οικονομολογία και λαική αντιπλουτοκρατία ,αλλά μια συνθετική ανατοποθέτηση του σημερινού κόσμου με βάση το βασικό αξίωμα της ανθρώπινης ισότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου